کد مطلب:276339 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:111

حکم آن جناب به باطن
آن حضرت - صلوات اللَّه علیه - به مقتضای علمش حكم به باطن می كند، چنان كه در بحار از نعمانی از حضرت ابوعبد اللَّه صادق علیه السلام روایت شده كه فرمود: در همان حال كه مرد به خدمت حضرت قائم علیه السلام ایستاده، و آن حضرت به او امر و نهی می كند، ناگاه فرمان می دهد: او را بازگردانند، پس او را به پیش روی آن جناب برمی گردانند. دستور می دهد



[ صفحه 153]



گردنش را بزنند. پس در شرق و غرب كسی نماند جز این كه از آن حضرت بیمناك گردد.

و از ارشاد دیلمی از حضرت امام صادق علیه السلام روایت است كه فرمود: چون قائم آل محمدعلیهم السلام قیام كند، در میان مردم به حكم حضرت داوود حكم می فرماید، نیازی به شاهد و بیّنه ندارد، خدای تعالی او را الهام می كند؛ پس به علم خود داوری فرماید و هر قومی را به آنچه در باطن مخفی داشته اند، خبر می دهد و دوست خود را از دشمن به نشانه تشخیص می دهد. خداوند سبحان می فرماید: «إِنَّ فِی ذلِكَ لَآیاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِینَ - وَإِنَّها لَبِسَبِیلٍ مُقِیمٍ»؛ [1] البته در این امر برای اشارت دانان نشانه های عبرت آمیزی هست، و آن بر سر راهی پایدار است. [2] .

و از عبد اللَّه بن المغیره روایت شده كه امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی كه قائم علیه السلام بپاخیزد، پانصد نفر از قریش را بپا می دارد و گردنشان را می زند، سپس پانصد نفر دیگر را به همان ترتیب بپا می دارد و گردنشان را می زند، تا شش بار این كار را انجام می دهد. پرسیدم: آیا در آن هنگام شماره این ها این قدر است؟ فرمود: آری، از خودشان و پیروانشان. [3] .

و از آن حضرت منقول است كه فرمود: هرگاه قائم علیه السلام بپاخیزد مسجد الحرام را تا به حدّ بنای اصلی منهدم می كند و مقام ابراهیم را به جایی كه سابقاً در آن بوده، باز می گرداند و دست بنی شیبه را قطع می نماید، بالای كعبه می آویزد و بر آن می نویسد: این ها دزدان كعبه اند. [4] .

می گویم: مطالبی در این زمینه سابقاً گذشت و ان شاء اللَّه تعالی در بخش های قتل كافران و هدم بناهای كفر و نفاق نیز مطالبی خواهد آمد.


[1] سوره حجر، آيه 76 - 75.

[2] بحار الانوار: 339:52.

[3] بحار الانوار: 338:52.

[4] بحار الانوار: 338:52.